Thursday, December 10, 2009

P:a:alinn

L6puks otsustasin siis koti pakkida ja natuke siin saarte peal ka ringi vaadata. Nagu euroopas viivad k6ik teed Rooma, siis siin viivad k6ik teed Manilasse ja ei p:a:ase ilma, et peab need 11 miljonit elanikku yle vaatama.

Kuna terve :o:o veetsin bussiga siia loksuda, siis hommikul oli v:aike linnatuur ja jalutamine m:onusaks vahelduseks. Varahommikused jalutusk:aigud sel ajal kui linn alles :arkab on m6nusad. Ilm ei ole veel v:aga palav, lapsed ei kerja iga nurga peal, t:adikesed avavad oma putkasi, kalamehed tulevad myyvad rannas :oist saaki.
Manilat kui p:aris yhtset linna tegelikult ei eksisteerigi, ta koosneb hoopis tervest portsust erinevatest T:aiesti oman:aolistest linnadest oma kindla keskusega. vanim nendest linnadest on siis hispaanlaste p:arand Intramuros, mida ymbritseb t6siselt v6imas kivimyyr ning mille vallikraavi on t:ana ehitatud golfirada. Kui juba keskp:aevane p:aike liiga hakkas tegema, siis p6genesin korraks Allani r66muks ka yhte katedraali varju istuma. See pidavat juba 7 versioon sellest olema, 1 pyhkis minema taifuun, teine p6les maha, 3 kuni 5 lammutasid :ara maav:arinad ja 6 versioon sai II maailmas6ja pommitamisega t6siselt viga. Ei tea kas see ei tekita neis kysimust, et :akki k6igev:agevam ei soovi lihtsalt selle koha peal sellist pyhakoda n:aha. mine tea

Kui juba suures linnas olla, siis m6tlesin juhust kasutada ja postkontorit kylastada. Tee peal sain jutule 3 keskealise filipiinlasest turistiga ja kus krahmati mind oma hoole alla. 10 minutiga olin juba nende grupi auv:a:art liige ja olin sunnitud nende tempos chinalinna poole leekima. Yks prouadest, ysna tyse vel peale kauba, leekis ees nii et higi pritsis kuklast ja tormas putkast putkasse, et mulle postkaarte leida. L6puks peale pikka otsingut sain paar udust pilti ja siis selgus et prouad juba mulle terve n:adala kava valmis m6elnud. Kohe 2 kirikut ja siis j:argmine p:aev Taal lake jne. No ma ikka oskan, v6tsin kogu sydame rindu ja t:anasin ylevoolavalt ja lihtsalt astusin minema. Aga postkaardi teema on siin riigis kyll karauul, neid lihtsalt ei ole kusagil. Ilmselt peab Boracayle selleks s6itma. :)

Aga reisimisest ei ole ma ikka midagi 6ppinud. panin kohe omale 2 :o:oks toa ja vabatahtlikult mudugi maksin ette :ara ka. Ja siis mudugi avastasin, et k6ige m6istlikum viis edasi on :o:obuss ja linnast saab ikak 1 p:aevaga siiber kyll. :) 6nneks vist yks kanada surfar tahab mu tuba saada ja ynnestub v:aike man:o:over teha.

Aga peab siit ruttu lahkuma, enne kui ma kogu oma raha laiali jagan. See kerjamise teema on ikka p:aris keeruline mulle. Ei suuda p:aris kylma k6huga m:o:oda ka jalutada nendest teades, et nende sotsiaalabi on ysna olematu. Aeg ajalt siis olen taskusse j:a:anud sente andnud, aga selle peale on raha maha visatud v6i nurisetud, et v:ahe. Krt see :arritab kyll veitsa. Ma saan aru et pole palju, aga raha maha visata, see :arritas mind kyll. Kahju et sellel hetkel ei m6elnud ja ei l:ainud seda ise yles korjama. Ja lapsed... hoolikalt j:algides v6id lausa n:aha nende pimpe k6rval j:algimas ja valgele kaela saatmas, et siis kohe see raha omale v6tta. Aeg ajalt olen nende jaoks kommi taskus hoidnud, et v:aheke oma karmat positiivse poole peal hoida. Ja 6nneks komm teeb ikka lapsele r66mu.

ja yks suur mure on mul veel siin linnas. Mu l:abisooldunud blondist juuksepahmakas :aratab liiga palju t:ahelepanu. Aeg ajalt haagib m6ni sell sappa, uurib kust oled, mis teed, kas yksi, kas boyfriend on, kas lapsi on ja siis et kas saaks mind oma jalgrattaga kuhugi s6idutada v6i v6iks mu kirjas6braks hakata. hahahahhahaaaaaa

5 comments:

  1. komm, näts ja kleepekad on kraam, mis lastele peale lähevad iga kell,usu mind ma juba tean millest räägin. järgmine kord annan sulle spets tavaari kohalike laste jaoks kaasa.
    aa kas kutid pakuvad et tule hüppa mu ratta pulgale ja teeme sõitu? nagu vanakooli filmides. päris romantiline värk.
    ja veel: kellega ma siis laupäeval raouli sünnale lähen???? sa korraks ei saa tulla, ainult laupäeva õhtuks?

    ReplyDelete
  2. Liisu, ära sa mingit karvajalga küll endale päriseks kauple, meil oli sellest vist juttu ka juba ;)
    Anna siis märku kui Boracay poole liigud, ma blogi kogu aeg ei jälgi, ei taha seda kassi külla kutsuda :)

    ReplyDelete
  3. no ma olen igatahes kasside poolt täiega vallutatud. ilmselt liigsest blogide jälgimisest. aega liiga palju....
    liisu aga äkki jääd kanada surfariga sinna veits hängima. karvajalga pole vaja tõesti. pealegi härr tony ju ootab.
    kuda neil selle arhitektuuriga seal on. kiriku teema pani veits mõtlema. kas on midagi enamat ka peale betoonist või muust tugevamast ainest kuubikute. midagi iseloomulikku.
    seniks kallid musid sulle

    käts (läheb arhitektuuri alast raamatut ostma)

    ReplyDelete
  4. Ahoi! Biznizplaane tuleb nigu varrukast. Sa ütle nendele karvajalgadele, et 5 taala peopeale ja hakkad kirjasõbraks ;)
    Aga nagu ma aru saan, siis tuleb hakata postkaarte hoopis sulle sinna saatma, mida saad siis kalii raha eest turistidele maha müüa.
    Igatahes ole tubli ja tee rohkem pilte palun!
    Ahjaa, kui sa kunagi postkaarte leiad, siis Marii oleks ka väga rõõmus, kui tädi Liisu :D ühe sellise saadab.
    Marii Vanaveski
    Järveotsa tee 25-21
    13520 Tallinn

    Tõnis

    ReplyDelete
  5. Liisu, aga Bangkokis ootab sind juba üks kalur.
    http://nagi.ee/photos/valdek/3143983/in-set/56309/
    Kesine, aga kindel alustala perekonna eelarvele

    ReplyDelete